جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تفاوت سامسونگ هند با ویتنام

تفاوت گوشی سامسونگ هند با ویتنام

با توجه به تفاوت گوشی سامسونگ هند با ویتنام، آیا خرید گوشی سامسونگ هندی بهتر است یا خرید گوشی سامسونگ ویتنام بهتر است؟ جواب این است که این دو مدل هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. از طرفی امکانات ارائه شده در گوشی سامسونگ هندی با امکانات گوشی سامسونگ ویتنام کاملا برابر و مشابه است. امّا سامسونگ با استفاده از تکنیک‌های مارکتینگ دو نوع محصول از یک برند را در بازار جا انداخت. زیرا اینکار درگیری فکری و نظری مشتریان را به سمت گوشی‌های سامسونگ می‌برد. از طرفی برخی از فروشندگان، چه داخلی و چه خارجی نیز منتظر نماندند. و باعث شدند تا شرکت‌های توزیع کننده رسمی گوشی سامسونگ نیز بر قیمت موبایل‌های ویتنامی بیافزاید. چراکه که فروشندگان موبایل، گوشی سامسونگ ویتنام را نه‌چندان گران‌تر از موبایل هندی به مشتریان عرضه می‌کنند.

همچنین با توجه به اینکه گوشی‌های سامسونگ گلکسی در مالزی و چین نیز تولید می‌شوند امّا این تفاوت کشوری بین سامسونگ هندی و ویتنامی یکی از داغ‌ترین موضوعات امروز موبایل است. از طرفی این تفاوت را در قیمت بازار جهانی موبایل این چنین ایجاد کردند تا به واسطه تکنیکِ تنوعِ فروش بیشتری از هر کدام از موبایل ‌های سامسونگ داشته باشند. از اینرو با دانستن این مورد تصمیم گرفتند تا به واردکنندگان، گوشی ‌های سامسونگ ویتنامی را اندکی گران‌تر بفروشند. جهت اطلاع بیشتر از روش تشخیص سامسونگ هند یا ویتنام و اینکه کدام سری گوشی گلکسی‌ها هند یا ویتنام هستند با ادامه این مقاله همراه شوید.

روش تشخیص سامسونگ ویتنام از هند

امّا اینکه کدام گوشی دقیقا ساخت هند است و کدام گوشی ساخت ویتنام تنها از روی جعبه مشخص است. با انجام تست متخصصین خبره تعمیرات گوشی سامسونگ (لیما سرویس) متوجه تفاوت این موبایل‌ها از روی قطعات و اطلاعات نرم افزاری تلفن همراه نشدند. لذا تنها راه تشخصی تفاوت سامسونگ هند و ویتنام توجه به لیبل جعبه گوشی است. در پایین جعبه‌ی هر کدام از گوشی‌های سامسونگ یک برچسب وجود دارد. روی آن اطلاعات کالا از طرف کارخانه سازنده درج می‌شود که شامل مواردی نظیر شماره سریال، کد IMEI و مدل نامبر گوشی است. همچنین بر روی برچسب گوشی؛ کشور سازنده موبایل نیز مشخص است. عباراتی نظیر Made In Vietnam نشان دهنده این است که گوشی سامسونگ مورد نظر ساخت کشور ویتنام است. از طرفی با ترجمه عبارت لاتین MADE IN INDIA نیز متوجه می‌شویم گوشی سامسونگ دوم ساخت کشور هند است.

سامسونگ گلکسی ساخت هند

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم گوشی سامسونگ ساخت هند بر روی لیبل جعبه گوشی نوشته می‌شود. امّا کدام سری از سامسونگ گلکسی‌ها قطعا ساخت کشور هندوستان است؟ برای پاسخ به این سوال به سراغ تامین کنندگان خبره فروشگاه کاریان (فروشگاه شرکت واردکننده گوشی سامسونگ) رفتیم. این سوال را پرسیدیم و آن‌ها در جواب به تولیدات انحصاری هند فقط سری M و F اشاره کردند. که این سری از موبایل‌های گلکسی (حتی داخل ایران) بدون ردخور ساخت هند هستند. جالب است بدانید طبق برخی صحبت‌های بازاری سری گلکسی M و F در حال منع فروش رسمی در کشورهای بجز هند هستند.

سامسونگ گلکسی ساخت ویتنام

در ادامه سوالی مشابه قسمت قبل پرسیدیم. کدام سری از موبایل گلکسی ساخت کشور ویتنام است. در پاسخ باید اقرار کنیم که اکثر فلگ شیپ‌ها (پرچم دار) گلکسی سری Z و مدل‌های سری S23 و به بالا، ویتنام هستند. امّا سری مدل‌های گوشی گلکسی سری A مخصوصا A14 به بالا هم ویتنام و هم هندوستان هستند. پس راهی بجز بررسی لیبل گوشی هنگام مقایسه تفاوت سامسونگ هند و ویتنام نخواهید داشت.

تفاوت عمده سامسونگ هند و ویتنام

برخی از فروشندگان بر روی این قضیه پا فشاری دارند که «کالای گوشی سامسونگ هند فیک و تقلبی است». در تکذیب این سو برداشت‌ها باید بگوییم این تصور غلط است. چرا که شرکت سامسونگ حق تولید برخی از کالاهای خود را با متریال خود فقط اعطا می‌کند. در واقع تنها در شرایط منطبق بر روش تولید و با متریال اصلی سامسونگ به کارخانجات زیر نظر خود اعطا می‌کند. همچنین برای یک مدل یکسان از گلکسی هیچ تفاوتی میان تولید هند و یا ویتنام آن وجود ندارد. در کارایی و ظاهر کاملا مشابه یکدیگر هستند. در رابطه با تفاوت کیفیت در قطعات و متریال اصلی نیز مورد دیگری وجود دارد. آن‌هم این که قطعات اصلی مثل ال سی دی و پردازنده از تولیدات کارخانه اصلی در کشور کره استفاده می‌کنند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

2 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت گوشی سامسونگ هند با ویتنام»

  1. مژده ضرغام

    ‌‌سلام و وقت بخیرimie کشور ویتنام را لطف میکنید

    1. کاریان همراه

      سلام وقت شما هم بخیر، شماره IMEI ها مختص شناسایی گوشی هست و نشانگر کشور تولد کننده نمی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

خرید از فروشگاه کاریان همراه

 

گوشی ها و لوازم جانبی اصلی سامسونگ همراه با مدل های زنده برای بررسی 

خرید حضوری و تلفنی از فروشگاه کاریان 

تلفن : 02122500000

آدرس : جردن، بلوار آرش غربی، پلاک33

شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر

پنجشنبه ها  ساعت 9 الی 2 بعد از ظهر

برای مسیریابی به فروشگاه کلیک کنید