جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بهترین و جدیدترین گوشی های اندروید 2024

بهترین گوشی اندروید 2024

آنچه در این مقاله به نگارش درآمده است، درآمدی بر معرفی بهترین گوشی اندرویدی در سال 2024 و مقایسه گوشی‌های اندرویدی 2023 است. همچنین بررسی مشخصات و تاریخ عرضه گوشی‌های اندرویدی در سال 2024 است. فهرستی به ترتیب از بهترین گوشی های اندرویدی 2024 از پرچم داران تا موبایل میان رده است. که بر اساس اعلام رسمی شرکت‌ها و برخی از مراجع معتبر (که نام آن‌ها در انتهای این مطلب درج شده است) نوشتیم. در این مقاله نام iPhone به چشم نمی‌خورد زیرا سیستم عامل گوشی آیفون iOS است.

انتخاب خفن ترین گوشی در سال 2024 با مقایسه و بررسی گوشی عرضه شده در سال های گذشته مخصوصا سال 2023؛ صورت گرفته است. چراکه اندروید طیف وسیعی از بهترین موبایل ها را به خود اختصاص می‌دهد هر موبایل دارای قابلیت خاص در رنج قیمتی خود است. به نظر شما بهترین گوشی اندرویدی 2024 چه خواهد بود؟ قطعا پرچم داران هر برند هستند امّا برخی گوشی‌های قاتل پرچم دار نیز در این لیست وجود دارند. ما از پرچمداران برتر اندرویدی مانند Google Pixel 8 Pro و OnePlus Open لذت می بریم، اما این اطلاع رسانی، مقایسه و انتخاب برترین گوشی اندرویدی 2024 (پیشبینی تاریخ انتشار)، وظیفه ما است. تا کاربران از آینده موبایل ها باخبر شوند. بیایید به خفن‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 پیش رو بپردازیم – گوشی‌هایی که می‌دانیم در سال 2024 عرضه می‌شوند. در این راستا بیایید تا ابتدا به بهترین گوشی اندرویدی 2023 نگاهی گذرا داشته باشیم.

آنچه گذشت موبایل های اندرویدی 2023

پیش از اینکه به معرفی گوشی‌های اندرویدی 2024 (1402-1404) بپردازیم؛ ابتدا به آنچه گذشتی از اندرویدی‌های 2023 بپردازیم. خب! همچنین اگر قصد ندارید برای خرید گوشی سال 2024 چه به صورت خرید موبایل عمده و چه خرید تکی منتظر بمانید، بهتره برخی از گوشی‌های اندرویدی 2023 را که در سال‌های گذشته جزو بهترین‌های اندروید موبایل بودند را لیست کردیم را مشاهده فرمایید. درواقع پس از این لیست، لیست کوتاهی از جدیدترین گوشی های اندرویدی 2024 که وارد بازار شده‌اند یا در حال واردات به کشور هستند، را به همراه بررسی و تاریخ انتشار خواهید خواند. البته آنچه در این عنوان نوشته شده است مکملی بر مقایسه بهترین گوشی 2022 که قبلا در اخبار موبایل کاریان نوشته‌ایم، نیز هست.

گوشی Google Pixel 8

گوشی Google Pixel 8: همانطور که انتظار می‌رفت، گوگل گوشی‌های Pixel 8 خود را در 4 اکتبر 2023 عرضه کرد. این سری گوشی‌های گوگل با اصلاحات و بهبودهای تدریجی، مدل به مدل بهتر می‌شوند. البته، دوربین‌های چشمگیر، عملکرد عالی و طراحی فوق‌العاده‌ای با خرید گوشی گوگل Google Pixel دریافت خواهید کرد. که بهترین آن در سال 2023 Google Pixel 8 pro بوده‌است.

گوشی گوگل پیکسل 8 و 8 pro در سال 2023
گوشی گوگل پیکسل 8 در مقابل 8 pro در سال 2023.

Z Fold5 در مقابل Z Flip5

گوشی اندرویدی Samsung Galaxy Z Fold 5: گوشی زد فولد 5، جدیدترین گوشی تاشو اندرویدی از فلگ شیپ سامسونگ (محور عمودی y) بود. دارای لولای بهبود یافته، عملکرد برتر (افزایش پرفورمنس چشمگیر) و یک تجربه کاربری UX عالی است. گرچه این پرچم دار قیمت پرچم بالایی نیز دارد.

گوشی پرچم دار سامسونگ 2023 زد فولد و زد فلیپ
گوشی پرچم دار سامسونگ 2023 زد فولد در مقابل زد فلیپ.

گوشی Samsung Galaxy Z Flip 5: امروزه کسانی هستند که سبک گوشی های تاشو قدیمی حول محور افقی را ترجیح می دهند. لذا گوشی Samsung Galaxy Z Flip 5 را که قبل تر از زد فلیپ عرضه شد نیز دوست دارند. در تصویر فوق عکس گوشی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 و مقایسه ظاهری آن قابل مشاهده است.

گوشی Samsung Galaxy 23

گوشی Samsung Galaxy S23: سامسونگ در اوایل اکتبر 2023 یک جایگزین با قیمت اقتصادی و یک قاتل پرچم دار میان رده برای سری S23 خود معرفی کرد.  مدل آن Galaxy S23 FE است که تجربه‌ کاربری تقریباً سطح بالا را با تنها 599 دلار ارائه می‌دهد. گوشی گلکسی S23 FE طراحی عالی، عملکرد قدرتمند، صفحه نمایش فوق العاده، استاندارد ضد آب IP68 و شارژ بی سیم دارد.

جنجالی ترین گوشی اندرویدی 2023 سامسونگ
جنجالی ترین گوشی اندرویدی 2023 سامسونگ

گوشی اندرویدی Oppo در 2023

سری گوشی های اوپو Oppo: در سال 2023، شرکت اوپو گوشی‌های اندرویدی خود با ویژگی‌ها و امکانات برتر، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت تلفن همراه عرضه کرد. با توجه به روند نوآوری مداوم این شرکت، انتظار می‌رود که گوشی‌های اوپو در سال 2024 با طراحی مدرن، دوربین‌های پیشرفته، عمر باتری بلندتر و قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تری رونمایی شوند.

گوشی اوپو اندرویدی تاشو 2023
گوشی اوپو اندرویدی تاشو 2023

گوشی اندرویدی در اوایل 2024 شش ماه اول

در آستانه سپری کردن اولین روزهای سال 2024 میلادی، که به معنای شروعی تازه برای عرضه بهترین گوشی اندرویدی و پرچمداران از همه برندهای بزرگ است. گوشی های اندرویدی که انتظار داریم در چهار تا شش ماه آینده ببینیم، در ادامه مقاله آمده است:

گوشی اندرویدی OnePlus 12 / 12R

ابتدا به بررسی OnePlus 12می‌پردازیم زیرا می‌دانیم که عرضه‌ی آن نزدیک است. OnePlus قبلاً تأیید کرده است که پرچمدار اندرویدی بعدی خود، یعنی OnePlus 12 در 23 ژانویه 2024 به صورت جهانی عرضه خواهد شد. پیش از این تصاویر تبلیغاتی این موبایل را نیز دیده‌ایم که نشان می‌دهد طراحی این دستگاه تفاوت ظاهری چندانی با OnePlus 11 قبلی نخواهد داشت.

علاوه بر تاریخ انتشار OnePlus 12، این گوشی اندرویدی جدید در حال حاضر برای فروش در چین موجود است. در نتیجه، ما تقریباً همه مشخصات از منظر سخت افزاری این پرچمدار می‌دانیم. همانطور که پیش بینی می شد، این گوشی با پردازنده به روز شده اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام در عرضه می‌شود. و همچنین دارای تنظیمات دوربین سه گانه به روز شده با تنظیم HusselBlad (شرکت تولید کننده دوربین و لنز عکاسی) در پشت آن است.

وان پلاس همچنین قصد دارد سری میان رده R خود را برای اولین بار با OnePlus 12R به خارج از هند عرضه کند. گفته می‌شود که این گوشی همزمان با وان پلاس 12 عرضه می‌شود، اگرچه چند تغییر کلیدی در برگه مشخصات می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند. بنابراین OnePlus 12R باید با اسنپدراگون 8 نسل 2 سری قدیمی‌تر خود همراه با دوربین‌های کمی ضعیف تر از OnePlus 12 عرضه شود.

  • OnePlus 12 و OnePlus 12R چه زمانی عرضه می شوند؟ 23 ژانویه 2024

گوشی ‌های سری گلکسی S24

دومین گوشی اندرویدی که تاریخ انتشار آن در شش ماه اول سال 2024 میلادی است؛ از پرچمداران Galaxy S سامسونگ است. همانطور که انتظار می‌رود گوشی هوشمند از سری Galaxy S24 نامیده می‌شود. برخلاف OnePlus 12، ما هنوز منتظر اطلاعات کمی هستیم تا بتوانیم روز انتشار سامسونگ گلکسی سری 24 را هم مشخص کنیم. با این حال، پیش‌بینی می‌کنیم که سری گلکسی اس 24 در ژانویه 2024 عرضه شود، یعنی زودتر از بازه زمانی یکساله عرضه سری گلکسی اس 23 قبلی خود عرضه می‌شود.

سامسونگ های سری S24 S24 Fe و S24 ساده (طوسی)
سامسونگ های سری S24 اولترا، S24 Fe و S24 ساده (طوسی)

در مورد مشخصات سری گلکسی اس 24، انتظار داریم که سامسونگ به ارائه 4 مدل (Galaxy S24، Galaxy S24 Fe، Galaxy S24 Ultra و Galaxy S24 Plus) ادامه دهد و خود طرح ها تغییر زیادی نکنند. گلکسی اس 24 اولترا احتمالا به عنوان یک جایگزین گلکسی نوت عمل خواهد کرد، در حالی که گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس کوچکتر طراحی‌های ساده‌تر و مشخصات مشابهی دارند. انتظار می‌رود سری گلکسی اس 24 با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام به عنوان پردازنده آن در ایالات متحده عرضه شود، اگرچه ممکن است نسخه اگزینوس برای بازارهای بین المللی وجود داشته باشد.

ما مطمئن نیستیم که سامسونگ چه تغییراتی را برای اندازه باتری یا سرعت شارژ در سری گلکسی اس 24 در نظر گرفته است، اما تعجب نخواهیم کرد که 25 وات برای گلکسی اس 24 و 45 وات برای پلاس و اولترا همچنان مورد استفاده قرار گیرد. در رابطه با مشخصات دوربین‌ها، شواهد نشان می‌دهد که در Galaxy S24 Ultra تنظیمات تله فوتو برای بهینه سازی زوم کوتاه تغییر کرده است.

  • تاریخ عرضه احتمالی گلکسی اس 24 اولترا به احتمال زیاد ژانویه 2024 (در حد شایعه) خواهد بود.

گوشی ASUS ROG Phone 8

بسیار خوب، ما در نهایت با چیزی کمی متفاوت به آینده نزدیک می شویم. اگرچه هر دو سری OnePlus 12 و Samsung Galaxy S24 قول می‌دهند که گوشی‌های هوشمند خوبی باشند، اما وقتی صحبت از گرافیک و مدیریت گرما به میان می‌آید، شمع‌ای را برای بهترین گوشی‌های بازی نگه نمی‌دارند. برای این کار، به یک تلفن بازی مناسب مانند (در نهایت) ASUS ROG Phone 8 نیاز دارید.

گوشی گیمینگ asus rog 9 در 2024
گوشی گیمینگ asus rog 9 در 2024

متأسفانه، ما اطلاعات زیادی در مورد ROG Phone بعدی نداریم و ایسوس دقیقاً با برنامه راه اندازی آن حتی در ایالات متحده نیز آنچنان سازگار نیست. با این حال، ایسوس تایید کرده است که نسل بعدی ROG Phone در تاریخ 8 ژانویه 2024 معرفی خواهد شد.

به هر حال، در مورد انتظارات از ROG Phone 8، برای یک برگه مشخصات کامل آماده شوید. این گوشی باید دارای رم کافی و باتری سنگین باشد – ROG Phone 7 دارای یک سلول 6000 میلی آمپر ساعتی بود. ROG Phone بعدی احتمالاً دارای لوازم جانبی زیادی مانند فن خنک کننده خارجی و محرک های لمسی است که می توانید برای بازی نقشه برداری کنید. فقط انتظار دوربین نخبه نداشته باشید. عکاسی اغلب در دستگاه های بازی فکر می شود.

همچنین بر اساس برخی شایعات Rumors زمان عرضه ایسوس گیمینگ 2024 در مدل ASUS ROG Phone 8 نیز 8 ژانویه 2024 از کشور آمریکا خواهد بود.

گوشی اندرویدی Nothing Phone 2a

ما مطمئن نیستیم که آیا کسی انتظار یک سری A مقرون به صرفه دیگر را داشت یا خیر، اما به نظر می رسد که ما در شرف تولید آن هستیم. پس از افزایش مشخصات (و قیمت) از Phone 1 به Phone 2، هیچ چیز آماده بازگشت به ریشه های بودجه خود با Phone 2a آینده نیست. این شرکت اخیراً یک تاریخ ذخیره برای رویدادی که در طول کنگره جهانی موبایل در بارسلون برگزار می‌شود، ارسال کرده است، در این مرحله انتظار می‌رود که دوباره به رقابت اندروید مقرون‌به‌صرفه بازگردد.

گوشی اندرویدی 2024 و تصاویر Nothing phone 2a در رنگهای مختلف
گوشی اندرویدی ناتینگ 2024 و تصاویر Nothing phone 2a در رنگهای مختلف

جزئیات رسمی در مورد Nothing Phone 2a هنوز بسیار اندک است، اما در هفته‌های اخیر شاهد افشای اطلاعات بودیم. همانطور که در تصویر فوق دیدیم دوربین ها در ذیل یکدیگر قرار گرفته اند. با وجود این تغییر، انتظار داریم Nothing رابط کاربری خود به اسم Glyph، البته با نور پردازی کمتر نسبت به نوع قدیمی تر خود حفظ کند.

در مورد سایر مشخصات، ما پیش‌بینی می‌کنیم که Nothing Phone 2a با صفحه‌نمایش 6.67 اینچی قابل توجه، 120 هرتز و باتری قدرتمندی عرضه شود. درز همچنین نشان می دهد که هیچ چیز با جفت سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی معمولی که با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی جفت می شود، نمی ماند.

زمان عرضه ناتینگ فون 2a نیز 27 فوریه 2024 در جریان MWC خواهد بود.

گوشی اندرویدی سال 2024 نیمه دوم

اگر برای ارتقای گوشی خود عجله ندارید و قصد دارید تا پایان و نیمه دوم سال 2024 صبر کنید. برخی از گوشی هایی که باید منتظرشان باشید در ذیل معرفی شده‌اند:

گوشی اندرویدی Google Pixel 9

با وجود اینکه سری پیکسل 8 هنوز در ذهن ما بسیار جذاب و نو است، اما بهتر است نیم نگاهی به زمان انتشار گوگل پیکسل 9 هم داشته باشیم. پرچم‌داران گوگل معمولاً در ماه اکتبر وارد بازار می‌شوند، اگرچه باید قبل از آن منتظر یک پیکسل 8a میان‌رده در 2024 نیز باشیم. متاسفانه هنوز تصویری از گوشی پیکسل 9 و گوگل پیکسل a8 در دسترس نداریم.

سامسونگ گلکسی A55 2024

گوشی با مشخصات سطح بالاتری از سری A سامسونگ معمولاً در بهار عرضه می‌شود. جای شک نیست، اگر گلکسی A55 در حدود مارس یا آوریل عرضه شود. از نظر ظاهری، طراحی سامسونگ A55 مشابه A54 است.

عکس گوشی A55 مطابق برخی انتظارات در سال 2024
ظاهر گوشی A55 مطابق برخی انتظارات در سال 2024

گوشی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 سامسونگ

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6: مانند سری پیکسل 8، به نظر می‌رسد که به‌روزرسانی‌های جدیدی برای محصولات تاشو سامسونگ دیده‌ایم. ما نسبتاً مطمئن هستیم که به‌روزرسانی‌های سالانه ادامه خواهند داشت، با این حال، که به راه‌اندازی در ماه اوت یا اوایل سپتامبر اشاره دارد. به نظر میاد سامسونگ تغییرات زیادی بر روی این دو گوشی پرچم دار سری z خود اعمال کرده است.

عکس گوشی samsung z fold 6  -  z flip 6 2024
عکس گوشی samsung z fold 6 – z flip 6 2024

گوشی گیمینگ ایسوس ذنفون 11 اولترا

ASUS Zenfone 11 Ultra: ایسوس اغلب کاربری دو سری مدل موبایل Zenfone و ROG Phone خود را متمایز می‌کند. اما براساس برخی شواهد و اسناد ممکن است شاهد تغییری در ذنفون 10 باشیم. Zenfone 11 Ultra تلفیقی از ROG Phone 8 و 8 Pro است. به این معنی که ممکن است کمپانی Asus یک تغییر جهش یافته از گوشی گیمینگ نوع 2023 باشد که در 2024 عرضه کند. جزئیات دقیقی هنوز نیست، اما ما انتظار داریم که آن را با زمان انتشار گوشی ایسوس گیمینگ سری راگفون خود عرضه کند.

گوشی گیمینگ ایسوس ذنفون 11 5g
گوشی گیمینگ ایسوس ذنفون 11

خلاصه مقاله گوشی اندرویدی 2024

ابتدا نگاهی گذرا تحت عنوان گوشی های اندرویدی 2023 در قالب آنچه گذشت داشتیم. سپس گوشی های اندرویدی 2024 را که برخی بر اساس منابع معتبر خودمان و برخی دیگر بر اساس شایعات رایج موبایل ها معرفی کردیم. همچنین به معرفی گوشی های اندرویدی 2024 در شش ماه اول (آنهایی که به زودی میبینیم) و گوشی های اندرویدی 2024 شش ماهه آخر (آنهایی که دیرتر خواهند آمد) پرداختیم. سعی کردیم برخی تصاویر رسمی منتشر از گوشی های اندرویدی 2024 نظیر ایسوس 2024، گوشی گوگل 2024 و سامسونگ های جدیدی S24 که بدستمان رسید را نیز برای شما به نمایش قرار دهیم.

مراجع و لغو ادعا در این مقاله:

برخی از این اطلاعات از روابط تخصصی سایت کاریان (نمایندگی سامسونگ جردن) در طول سالها فعالیت به عنوان واردکننده موبایل، همکاری در پخش عمده گوشی در تهران، شیراز و سایر استان ها بدست آمده است.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

خرید از فروشگاه کاریان همراه

 

گوشی ها و لوازم جانبی اصلی سامسونگ همراه با مدل های زنده برای بررسی 

خرید حضوری و تلفنی از فروشگاه کاریان 

تلفن : 02122500000

آدرس : جردن، بلوار آرش غربی، پلاک33

شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر

پنجشنبه ها  ساعت 9 الی 2 بعد از ظهر

برای مسیریابی به فروشگاه کلیک کنید