جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
گارانتی گوشی

گارانتی گوشی موبایل چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

کاریان همراه، واردکننده رسمی و قانونی محصولات سامسونگ  و یکی از ده شرکت برتر واردکننده موبایل در ایران است؛ این شرکت با ارائه سرویس‌های منحصر به فرد ضمانت و خدمات پس از فروش با سرعت و کیفیت بالا به مشتریان در اقصی نقاط ایران توانسته است اعتماد کاربران را جلب کند. اگر حداقل یکبار با این پرسش رو‌به‌رو شده‌اید که گارانتی گوشی شامل چه مواردی می‌شود، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


پیش از هرچیز باید با مفهوم گارانتی و کارآیی آن آشنا شویم:

گارانتی چیست؟

گارانتی گوشی در اصل تضمین و تعهدی است که یک شرکت سازنده در قبال کارایی و عملکرد بدون مشکل محصولش، برای بازه زمانی مشخصی ارائه می‌دهد؛ این بازه زمانی از تاریخ خرید مشتری اعمال می‌شود. شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی، خدمات تقریبا مشابهی دارند که ممکن است در جزبباتی همچون نوع قطعاتی که گارانتی می‌شوند یا مدت زمان خدمات متفاوت باشد.
برای مثال، زمانی که شرکت سامسونگ محصولات خود را با 18 ماه گارانتی روانه بازار می‌کند، بدان معناست که این گوشی طی 18 ماه اول استفاده به هیچ وجه دچار مشکلات عملکردی (که در توافق‌نامه گارانتی محصول ذکر شده) نمی‌شود؛ بنابراین در صورت بروز مشکلی که شامل شرایط گارانتی باشد، این شرکت موظف به عیب‌یابی و رفع مشکل به وجود آمده، بدون دریافت هزینه است.
شاید بپرسید که توافق‌نامه گارانتی گوشی چیست؟
هر شرکت تولیدکننده، محصولاتش را در قبال رخدادهای خاصی ضمانت می‌کند. برای مثال، شما نمی‌توانید یک گوشی با گارانتی ۱۲ ماهه خریداری کرده و در ماه یازدهم آن را به درون آب بیاندازید و از ضوابط گارانتی گوشی برای تعمیرش استفاده کنید. برای مشخص شدن محدوده گارانتی، از توافق‌نامه گارانتی گوشی استفاده می‌شود و لیست شرایط و ضوابط آن توسط کمپانی سازنده ارائه می‌گردد.

بعضی شرایط معمول درباره ضمانتنامه‌ها به شرح زیر است:

  • ضمانتنامه‌های بدون برچسب هولوگرام فاقد اعتبارند .
  • خدمات ضمانت‌نامه شامل تعمیر یا سرویس دستگاه و ارائه خدمات رایگان جهت تعویض قطعات و دستمزد تعمیر می‌باشد.
  • دستگاه‌هایی مشمول ضمانت هستند که دارای برگ ضمانتنامه باشند. بدیهی است جهت استفاده از خدمات پس از فروش ارائه برگ ضمانتنامه ضروریست .
  • خدمات پس از فروش فقط در مراکز خدمات مجاز معرفی شده در ضمانتنامه‌ها ارائه می گردد .
  • حداکثر مدت زمان پوشش خدمات پس از فروش برای تلفن همراه ۱۳ ماه از تاريخ شروع ضمانت محصول می‌باشد. تاریخ تولید محصول بر روی کارت شناسایی دستگاه ذکر شده است.

هزینه گارانتی گوشی موبایل چقدر است؟

گوشی‌های موبایل معمولا به دو صورت «با گارانتی» و «بدون گارانتی» به فروش می‌رسند. به عنوان مثال اگر شما قصد خرید یک سامسونگ S10 را داشته باشید و به فروشگاه‌های مجاز محصولات سامسونگ مراجعه کنید، فروشنده ممکن است دو نسخه از سامسونگ S10 را پیش رویتان قرار دهد با این تفاوت که یکی از آن‌ها گارانتی دارد و محصول دیگر بدون گارانتی است! در اینجا یک تفاوت قیمت نسبتا ناچیزی بین دو نسخه گوشی مورد نظرتان وجود دارد. مثلا سامسونگS10 با گارانتی ممکن است حدود 400 هزار تومان از سامسونگ S10 بدون گارانتی گران‌تر باشد. بنابراین هزینه گارانتی گوشی موبایل در همان ابتدای کار و در حین خرید دستگاه پرداخت می‌شود.

گارانتی گوشی شامل چه مواردی می‌شود؟

  • بعضی از مشکلات حین استفاده مانند خاموش شدن یا روشن شدن ناگهانی گوشی که به کاربر ربطی ندارد شامل گارانتی می‌شود و در صورت بروز می‌توانید از تعمیر رایگان استفاده نمایید.
  • اگر میزان پیکسل‌های سوخته صفحه نمایش گوشی به تعدادی که شرکت مشخص‌ کرده، برسد شما می‌توانید از خدمات ضمانت پس از فروش استفاده کنید.

گارانتی گوشی شامل چه مواردی نمی‌شود؟

  • خرابی ناشی از آب‌خوردگی و نفوذ مایعات: گارانتی موبایل به هیچ عنوان خرابی‌های ناشی از آب‌خوردگی و نفوذ مایعات را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. حتی گوشی‌هایی که از استاندارد ضد آب بهره‌مند باشند، اگر درتماس با آب دچار خرابی شوند نمی‌توانند از خدمات گارانتی بهره‌مند گردند. برای مثال اگر گلکسی S9 پلاس سامسونگ را خریداری کرده باشید و به دلیل افتادن در آب یا ریختن آب بر روی آن دچار مشکل شود، قادر نخواهید بود که از گارانتی آن برای تعمیر رایگان استفاده کنید. این موضوع، یکی از نقاط ضعف گارانتی گوشی موبایل است که در بیمه موبایل مورد توجه قرار گرفته و تحت پوشش قرار داده می‌شود.
  • خرابی ناشی از سهل‌انگاری کاربر و ضربه: اگر کاربر به‌صورت عمدی یا غیر عمدی در خرابی گوشی نقش داشته باشد، در قبال این موضوع غرامت پرداخت نخواهد کرد. به عنوان مثال، اگر گوشی S20 را با گارانتی 18 ماهه خریداری کرده باشید و ال سی دی گوشی به دلیل افتادن از دستتان بشکند، نمی‌توانید تحت ضوابط گارانتی و به طور رایگان آن را تعمیر کنید. خرابی های ناشی از نوسانات برق، استفاده از شارژرهای نامرغوب، تصادف، بلایای طبیعی و غیره نیز تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرد.
  • دستگاه هایی که دستکاری شده اند و یا توسط اشخاصی به جز نمایندگان مجاز خدمات تعمیر شده باشند شامل گارانتی نمی‌شوند.
  • هر نوع دستکاری و يا آسيب در برگه ضمانتنامه یا هولوگرام آن، برچسب سریال و يا شناسنامه و مشخصات دستگاه که منجربه خدشه در آن شده باشد، مانع استفاده از گارانتی خواهد شد.
  • تعمیر مشکلات ناشی از استهلاک تدریجی محصول مانند سایش و رنگ‌رفتگی جزو خدمات گارانتی نیست.
  • مشکلات حاصل از نصب نرم‌افزارهای راه‌انداز سیستم غیر اورجینال، آلودگی به ویروس و Jailbreak/Root که موجب اختلال در کار گوشی می‌گردد،‌شامل گارانتی نمی‌شود.
  • لوازم جانبی دستگاه شامل گارانتی نخواهد بود.

مدت زمان گارانتی گوشی موبایل چقدر است؟

گارانتی گوشی‌های موبایل می‌تواند بنا بر ضوابط و سیاست‌های شرکت ارائه‌دهنده سرویس، متفاوت باشد. از نگاه مشتری، هرچقدر گارانتی مدت زمان بیشتری را تحت پوشش قرار دهد مطلوبتر است و از دید شرکت ارائه‌دهنده سرویس، هرچقدر گارانتی کوتاه‌تر باشد ریسک آن کمتر است. در ایران معمولا گارانتی گوشی موبایل برای مدت زمان ۱۲ تا ۱۸ ماه ارائه می‌شود. طبیعتا هرچقدر مدت زمان گارانتی بیشتر باشد، هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌شود هم بیشتر خواهد بود. بدیهی ست که برخلاف بیمه موبایل، گارانتی قابل تمدید نیست و فقط یک دوره مشخص را تحت پوشش قرار می‌دهد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

18 در مورد “گارانتی گوشی موبایل چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟”

  1. پریماه

    سلام من گوشیم نوت 12s. هنوز دو روز نیست خریدم متوجه شدم کج شده آیا این با گارانتی هست

    1. کاریان همراه

      سلام ، ضربه شامل گارانتی نمی باشد ولی برای بررسی می تونین با لیما سرویس تماس داشته باشین :
      02122511111
      برای مشاهده شرایط گارانتی اینجا را کلیک کنید.

  2. سلام‌وخسته‌نباشیم‌
    3ماه‌گوشی‌نوکیا‌C30گرفتم‌الان‌دو‌روزی‌هست‌
    که‌دکمه‌کم‌صدا‌کار‌نمی‌کنه‌ایا‌‌اگرانتی‌‌شامل‌می‌شود

  3. با سلام و خسته نباشید جسارتأ سوالی داشتم
    بنده حدودأ سه ما پیش شیائومی ردمی نوت۱۲ خریدم با گارانتی۱۸ماهه صدای گوشی خیلی ضعیفه هم در مورد پخش فایلها(رسانه)هم موقع مکالمه صداش ضعیفه به طوری که تو یه فضای باز باشم مجبورم یک گوشم رو بگیرم و به شدت گوشی رو تو اونیکی گوشم فشار بدم(البته مشکل شنوایی ندارم الحمدلله)ایا این مورد شامل گارانتی میشه یا؟ممنون میشم اگه پاسخ بفرمایید.

    1. کاریان همراه

      سلام، شما می توانید برای بررسی گوشی، با بخش خدمات پس از فروش لیما سرویس تماس تلفنی داشته باشین، یا اینکه بصورت حضوری به مرکز خدمات مراجعه کنین. مسولین فنی گوشی شما رو بررسی می کنند و در صورت ایراد سخت افزاری ، گوشی شامل گارانتی خواهد بود.
      شماره تماس : 02122511111
      آدرس نمایندگان خدمات

  4. بنده 1402/8/20 گوشی شیائومی نوت 12 پرو پلاس گرفتم از روز اول که تماس گرفتیم باهاش صدا قطع و وصل میشد بعضا هم کلا قطع میشد فرستادم نمایندگی نمیدونم روتش کردن یا چی فرستادن تا رسید دستم باز همون ادا رو داد دوباره فرستادم الانم میگن آپدیتش بیاد درست میشه خسته شدم دیگه نه تعویض میکنن و نه عودت وجه…اندرویید بیستم بیاد اون مشکل از قطعه هستش باید تعویض بشه….ولی باز میگم الله اعلم

    1. کاریان همراه

      با سلام و احترام، لطفا برای بررسی اطلاعات تماس بفرمایید تا بخش خدمات مشکل شما رو بررسی و برطرف نمایند.

  5. محمدعلی

    سلام من گوشی شیائومی نوت ۱۲پرو را حدود ۲۰روز پیش خریدم ولی الان شارژ خالی می‌کنه آیا این مشکل شامل گارانتی میشه؟؟

  6. من گوشیم از دستم افتاد زخمی شده گارانتی این هم درست میکنه؟

  7. عاطفه

    سلام وقتتون بخیر.. من گوشی s21fe خریدم به شدت داغ میکنه و شارژ خالی میکنه. میخواستم بدونم آیا گارانتی شامل این میشه که پس بگیرن و یه گوشی دیگه بدن؟؟

    1. کاریان همراه

      با سلام، مشکلات سخت افزاری تحت گارانتی 18 ماهه لیما سرویس هستند. لطفا با دفتر مرکزی خدمات تماس داشته باشین تا همکاران بخش فنی راهنماییتون کنن.
      تلفن:
      02122900000

  8. سید سعید

    گوشی سامسونگ a53 گرفتم چند روز پیش از نمایندگی معتبر ولی هم نت قطع میکنه هم آنتن نمیدونم چکار کنم نتش هم H شده

    1. کاریان همراه

      سلام، لطفا برای بررسی مشکل به واحد خدمات مراجعه بفرمایید تا مشکل گوشی توسط همکاران فنی بررسی و رفع مشکل شود. برای مشاهده آدرس نمایندگان خدمات اینجا را ببینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

خرید از فروشگاه کاریان همراه

 

گوشی ها و لوازم جانبی اصلی سامسونگ همراه با مدل های زنده برای بررسی 

خرید حضوری و تلفنی از فروشگاه کاریان 

تلفن : 02122500000

آدرس : جردن، بلوار آرش غربی، پلاک33

هر روز ساعت 9 صبح الی 8 بعد از ظهر

جمعه ها ساعت 2 الی 8 بعد از ظهر

مسیریابی به فروشگاه