جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
گوشی بدون گارانتی

چرا نباید گوشی بدون گارانتی بخریم؟

با افزایش کارایی و عملکرد چندجانبه گوشی های هوشمند بخش مهم و موثری از فعالیت‌های روزانه ما به این دستگاه‌ها محول شد و آن‌ها را به وسایلی حیاتی برای گذراندن زندگی روزمره تبدیل کرد. با توجه به نوسانات ارزی و بالا رفتن قیمت دلار در ماه‌های اخیر، اسمارت‌فون‌ها علاوه بر ضروری بودن، به کالاهایی گرانقیمت تبدیل شدند که مراقبت از آن‌ها، یک درگیری ذهنی جدید برای کاربران ایجاد کرد؛ پس تعجبی ندارد که خرید آن‌ها به سرمایه‌گذاری شبیه شده است و بیش از هر وقت دیگری به آسودگی خاطر و ضمانت نیاز دارد. اگر سری به بازار موبایل بزنید و قیمت چند مدل گوشی را جویا شوید، حتما اختلاف چندصد هزار تومانی برای گوشی های گارانتی دار و گوشی های بدون گارانتی برایتان عجیب خواهد بود؛ در این مقاله قصد داریم دلیل این تفاوت قیمت و مشکلات احتمالی پیرامون آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید؛ کاریان همراه با سابقه درخشان در ارائه خدمات گارانتی موبایل، پاسخ همه سوالاتتان را خواهد داد.


در شرایط کنونی، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با پرداخت هزینه کمتر، گوشی موبایل موردنظرشان را به دست آورند؛ اما از طرف دیگر، خریدن گوشی بدون گارانتی این حس ناامنی را به همراه می‌آورد که اگر ناگهان دستگاهتان از کار بیفتد، چاره‌ای جز پرداخت هزینه تعمیر یا خرید گوشی تازه باقی نخواهد ماند. فرض کنید برای کمی ارزان‌تر خریدن گوشی چند میلیونی‌تان، گزینه خرید گوشی بدون گارانتی را انتخاب کنید؛ در وهله اول، قطعا از تفاوت قیمت و خرید ارزان‌تر راضی هستید اما مشکل از جایی شروع می‌شود که پس از قبول ریسک گوشی بدون گارانتی ، قطعه مهمی مثل مادربورد دچار مشکل می‌شود.در این شرایط، اگر به نمایندگی رسمی شرکت سازنده تلفن همراهتان مراجعه کنید، باید مبلغ گزافی را برای تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب بپردازید که تقریبا با قیمت گوشی خریداری‌شده برابری می‌کند.

مشکلات خرید گوشی بدون گارانتی

خرید گوشی بدون گارانتی پر ریسک است و مشکلات متعددی ایجاد می‌کند، اما این کالاها چطور تامین شده‌اند؟

گوشی بدون گارانتی چگونه وارد ایران می‌شود؟

این محصولات به‌دلیل وارد و عرضه نشدن رسمی توسط یک شرکت معتبر، به‌صورت غیررسمی از مرز وارد کشور می‌شوند و به همین دلیل هیچ‌کدام جعبه ندارند. تمام این دستگاه‌ها اصطلاحا به‌صورت فله‌ای وارد کشور می‌شوند و در فروشگاه‌ها به فروش می رسند. جعبه کپی این گوشی‌ها هم کیلویی فروخته می‌شود و برای کسانی که در این حوزه کار نمی‌کنند، تشخیص جعبه اصلی از فرعی کار مشکلی خواهد بود.
به طور کلی، گوشی های دارای مشکل گارانتی موجود در بازار به سه دسته تقسیم می‌شوند:
۱- گوشی‌هایی که گارانتی معتبری ندارند
۲- گوشی‌هایی که مدت اعتبار گارانتی‌شان به پایان رسیده
۳- گوشی های بدون گارانتی

چرا برخی فروشندگان به فروش گوشی بدون گارانتی اصرار دارند؟

فروش گوشی های بدون گارانتی معمولا حاشیه سود بالایی دارد؛ به همین دلیل، فروشنده‌ها برای کسب سود بیشتر آن‌ها را وارد بازار می‌کنند و سعی دارند این قبیل محصولات را هرچه سریع‌تر به فروش برسانند.
اما موضوع به همین سود ختم نمی‌شود. فروشندگان این نوع محصولات یاد گرفته‌اند هزینه‌های اضافه‌ای روی فاکتور محصولات اعمال کنند که این هزینه‌ها معمولا با عناوینی مانند رجیستر کردن گوشی از مشتری دریافت می‌شوند. رجیستر کردن ترفندی است که به‌بهانه رفع مشکل آنتن‌دهی گوشی برای آن در نظر گرفته می‌شود.
همچنین باز بودن جعبه این گوشی‌ها کمک خوبی برای عوض کردن شارژر و هندزفری اصل با نسخه‌های کپی است و دست سودجویان را باز می‌گذارد.

کارشناسان اتحادیه تجهیزات مخابراتی بر این باورند که حتی اگر قاچاق گوشی های موبایل متوقف شود، باز هم تا چندسال آینده شاهد وجود گوشی‌هایی در بازار هستیم که به خدمات نیاز دارند اما ضمانتنامه ندارند. با توجه به این آشفته بازار،‌ دور از انتظار نیست که تعمیرکاران فاقد تخصص و تجهیزات، برای دارندگان تلفن همراه مشکلات مختلفی بتراشند. در بسیاری از مواقع، مردم با مراجعه به تعمیرگاه‌های غیرمجاز با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند؛ برای مثال ممکن است قطعات تقلبی برای تعمیر گوشی مورد استفاده قرار بگیرد و هزینه‌ قطعه اصلی از مشتری دریافت شود. گاهی اوقات نیز مشاهده شده که هزینه‌های چندبرابری از مراجعه‌کننده دریافت می‌شود اما پس از مدتی، دستگاه مجددا دچار مشکل قبلی شده است.

مشکلات خرید گوشی بدون گارانتی

فرق بین گارانتی‌های متفرقه با گارانتی اصلی چیست؟

گارانتی‌های متفرقه، برای محصولات قاچاق موجود در بازار ارائه می‌شوند؛ برخی فروشندگان برای فروش راحت‌تر این محصولات، نام فروشگاه خود را طوری انتخاب می‌کنند که به عنوان یک شرکت ارائه‌دهنده گارانتی نزدیک باشد. آنها با چاپ کارت‌های گارانتی تقلبی، این محصولات را به‌عنوان گوشی دارای ضمانت و گارانتی می‌فروشند. در واقع خرید گوشی با گارانتی متفرقه می‌تواند ریسک بسیار بزرگی باشد که از خرید گوشی بدون گارانتی دست کمی ندارد.
خرید گوشی بدون گارانتی چهار پیامد منفی دارد:

۱- نداشتن خدمات پس از فروش و دسترسی نداشتن به قطعات اصلی برای تعمیر
۲- نداشتن اعتبار و پکیج معتبر برند
۳- اطمینان نداشتن از اصل بودن قطعات و لوازم داخل جعبه
۴- امکان بروز مشکلات بسیار زیاد به‌ دلیل رعایت نشدن استانداردهای مونتاژ

پس با این حساب، تفاوت فاحش بین قیمت محصولات بدون گارانتی و با گارانتی کاملا منطقی است و خرید محصولات بدون گارانتی به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود.
نکته مهمی‌ که باید به خاطر داشته باشیم این است که ما باید با نخریدن کالاهای بدون گارانتی و گارانتی‌های نامعتبر، فرهنگ عمومی بازار را تغییر دهیم و برای کالای خریداری‌شده، ضمانتی واقعی فراهم کنیم. چرا که تمایل عمومی به کالاهای بدون گارانتی و قاچاق زنگ خطری است که مدت‌هاست در بازار IT و تلفن همراه به صدا درآمده.

اگر به دنبال یک گارانتی معتبر با خدمات سریع و باکیفیت هستید، کاریان همراه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این شرکت، با سابقه درخشان واردات رسمی و قانونی تلفن همراه و خدمت‌رسانی به سراسر ایران، تمام انتظارات شما از خدمات پس از فروش را برآورده می‌کند و در فرایند خرید گوشی، رضایت و آسودگی خاطر را به ارمغان می‌آورد.


گارانتی گوشی موبایل چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

راهنمای گام به گام ثبت گوشی در سامانه همتا


‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

خرید از فروشگاه کاریان همراه

 

گوشی ها و لوازم جانبی اصلی سامسونگ همراه با مدل های زنده برای بررسی 

خرید حضوری و تلفنی از فروشگاه کاریان 

تلفن : 02122500000

آدرس : جردن، بلوار آرش غربی، پلاک33

هر روز ساعت 9 صبح الی 8 بعد از ظهر

جمعه ها ساعت 2 الی 8 بعد از ظهر

مسیریابی به فروشگاه