جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جلوگیری از کرونا توسط شرکت اپل و گوگل

همکاری اپل و گوگل در راستای شیوع کرونا

این دو شرکت مطرح فناوری در یک همکاری بی سابقه اعلام کردند که در حال کار برروی سیستم ردیابی ویروس کرونا توسط گوشی های هوشمند هستند. این سیستم به کمک تکنولوژی بلوتوث در موبایل به کمک کاربران خواهند آمد تا کاربران را از خطر ارتباط با افرادی که به ویروس کرونا مبتلا هستند را آگاه سازی کند.

به گفته گوگل و اپل، این تکنولوژی ردیابی را در اواخر اردیبهشت ماه ارایه خواهند داد تا نرم افزارهای بهداشتی و مربوط به ردیابی و اطلاع رسانی به ویروس کرونا، از این تکنولوژی در برنامه های خود استفاده نمایند. در ماه های آینده نیز این فناوری در سیستم عامل اندروید و آی او اس در اختیار کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت.

ساندر پیچای مدیر عامل گوگل و تیم کوک مدیر عامل اپل هر دو در توییت خود این همکاری را اعلام کردند.

جزییات چگونگی کارکرد این سیستم هنوز بطور کاملا از طرف این دو کمپانی اعلام نشده ولی به احتمال زیاد این ارتباط از طریق نکتولوژی Bluetooth LE است که تمامی گوشی های اقتصادی و پرچمدار از این تکنولوژی در درگاه بلوتوث خود استفاده می نمایند.

درگاه Bluetooth LE برای دریافت اتصال سیگنال های کوتاه به عنوان ردیاب است.  هنگامی که دو دستگاه تا فاصله ای به هم نزدیک میشوند، این اتصال کوتاه بین دو دستگاه برقرار می شود و اعلانی بین دو گیرنده اعلام می شود؛ به عنوان مثال، گجت های مکان یاب همچون پیدا کردن دسته کلید از این تکنولوژی استفاده می کند.

بلوتوث نسخه LE توان بسیار پایینی دارد و تاثیری برروی مصرف شارژ باتری ندارد.

برای اطلاع از چگونگی کار و مشکلاتی چون حریم شخصی نیز باید تا ماه آینده صبر کرد تا این دو کمپانی اطلاعات دقیق تر خود را بروز دهند.

‫5/5 ‫(1 نظر)
اسکرول به بالا

خرید از فروشگاه کاریان همراه

 

گوشی ها و لوازم جانبی اصلی سامسونگ همراه با مدل های زنده برای بررسی 

خرید حضوری و تلفنی از فروشگاه کاریان 

تلفن : 02122500000

آدرس : جردن، بلوار آرش غربی، پلاک33

هر روز ساعت 9 صبح الی 8 بعد از ظهر

جمعه ها ساعت 2 الی 8 بعد از ظهر

مسیریابی به فروشگاه