جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
رفع کندی موبایل و اموزش افزایش سرعت پردازش گوشی

چگونه سرعت گوشی های شیائومی را افزایش دهیم؟

راه های آسان برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند

با توجه به قیمت بالای گوشی های پرچمدار، تولید و فروش گوشی های اقتصادی و ارزان قیمت خیلی بیشتر از گوشی های گران قیمت هست. گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی به علت کاهش هزینه، از پردازنده های رده پایین استفاده می کنند. استفاده از سخت افزار سبک و ارزان ، باعث سرعت پایین در اجرای برنامه ها، لگ و حتی زمان بالا برای بارگزاری صفحات وب می شود.
حالا اگر از گوشی های اقتصادی شیائومی استفاده می کنید ما یک خبر خوب برایتان داریم. با چند تا ترفند ساده می توانید براحتی باعث افزایش سرعت گوشی شوید. همونطور هم که می دانید بیشتر مدل های شیائومی در رده اقتصادی هستند. که شاید در اجرای برنامه و لود برنامه ها سرعت پایین تری داشته باشند. شما با بالا بردن سرعت رابط کاربری MIUI براحتی می توانید کندی سرعت و لگ رو از گوشی اتان برطرف کنید.

آموزش افرایش سرعت گوشی شیائومی MIUI

1- “حافظه اضافه” گوشی را فعال کنید

یکی از امکانات جالب گوشی های شیائومی امکان اضافه کردن مقدار حافظه رم گوشی هست. شیائومی از سال گذشته این امکان رو به گوشی های خودش اضافه کرده. این امکان از حافظه داخلی برای استفاده از حافظه RAM استفاده می کند تا حافظه رم آزاد شده و کمتر اشغال شود. با اینکه به خوبی سخت افزار رم نیست ولی سرعت را تا حد خوبی بالا می برد.

روش فعال کردن حافظه اضافه یا Memory extension در گوشی های شیائومی
روش فعال کردن حافظه اضافه یا Memory extension در گوشی های شیائومی

2- پاکسازی خودکار کش را فعال کنید

پاکسازی کش برای هر دستگاه هوشمندی مثل موبایل، تبلت و حتی دسکتاپ یک عمل بسیار مناسب می باشد. هر وقت حافظه کش پر شود، ممکن است باعث کندی سرعت و لگ در گوشی شود. تعداد دفعاتی که لازم به پاکسازی کش هست، بستگی نوع استفاده شما از دستگاه را دارد. با امکان پاکسازی خودکار کش گوشی، پاک کردن کش بسیار راحت تر خواهد بود. شما دیگر لازم نیست در حالت ریکاوری و یا جداگانه برای هر اپلیکشین مانند پاک کردن کش مرورگر ، کش گوشی را پاک کنید.

طریقه فعال کردن پاکسازی کش در MIUI
طریقه فعال کردن پاکسازی کش در MIUI

پاکسازی خودکار کش رابط کاربری MIUI شیائومی به شما این اطمینان را می دهد که حافظه کش شما همیشه خالی هست. هر زمان که شما گوشی خود را قفل کنید، این امکان حافظه cache را پاکسازی می کند. البته امکان تعیین زمان و تعداد دفعات پاکسازی در برنامه وجود دارد.

3- جلوگیری از نمایش تبلیغات سیستمی

هنگام گشت و گذار در منوی گوشی های شیائومی، حتما به تبلیغات برخورده اید. لازم است بدانید که این تبلیغات برای بارگزاری و نمایش، از منابع سخت افزاری گوشی استفاده می کنند. این بدین معنی است که لود و نمایش تبلیغات می تواند باعث کندی گوشی شود. خیلی از تبلیغات هم برای کاربران ایجاد مزاحمت می کند که شیائومی به همین علت امکان قطع و جلوگیری نمایش تبلیغات در گوشی را اضافه کرده است.

روش غیر فعال کردن نمایش تبلیغات گوشی شیائومی
روش غیر فعال کردن نمایش تبلیغات گوشی شیائومی

شما براحتی می توانید جلوی نمایش تبلیغات را بگیرید. برای اینکار، تنها لازم است یک DNS خصوصی برای گوشی تعریف کنید. در قسمت تنظیمات، گزینه connecting & sharing و سپس Private DNS را انتخاب کنید. در منوی باز شده، گزینه Private DNS provider hostname را انتخاب و در فیلد زیر آن ، عبارت “dns.adguard.com” را وارد و ذخیره کنید. برای اطمینان بررسی کنید که نمایش تبلیغات قطع شده یا خیر. همین مورد باعث می شود تا سرعت گوشی و لود برنامه ها بیشتر شود.

4- انیمشین منوها را غیر فعال کنید

این روش برای تمامی گوشی های هوشمند کاربر دارد. برخی از امکانات گوشی های هوشمند، برای گوشی های رده پایین و اقتصادی لازم نیست و یک امکان تزیینی هست. انیمیشن سیستم اندروید یکی از این موارد هست. غیر فعال کردن انیمیشن منوها بطور حتم به روان تر شدن سیستم عامل کمک خواهد کرد.شما بایستی سرعت انیمشین را 0 یا 0/5 تنظیم کنید. سرعت این انیمیشن ها بالاتر رفته و رابط کاربری MIUI سریع تر خواهد شد.

تنظیم سرعت انیمیشن منو در گوشی اندروید
تنظیم سرعت انیمیشن منو در گوشی اندروید

5- حافظه داخلی را خالی نگه دارید

بطور حتم، فایل اضافه و بدردنخور باعث کندی سیستم و سرعت پردازش پایین می شود. پر شدن حافظه گوشی با فایل های غیر قابل استفاده و اضافه، باعث اخلال در بارگزاری و اجرای روان سیستم عامل می شود. و البته رعایت این مورد فقط مختص گوشی های شیائومی نیست و شامل حال همه گوشی های هوشمند برای افزایش سرعت گوشی می شود.

پاک کردن حافظه داخلی رابط کاربری MIUI

وقتی حافظه داخلی پر شود، سرعت گوشی پایین می آید. در این حالت، شما ممکن است با کندی گوشی مواجه شوید. براحتی با خالی نگه داشتن حافظه داخلی گوشی، از کندی سرعت گوشی جلوگیری کنید.

برگرفته از سایت gizchina


تفاوت رام چین و گلوبال گوشی های شیائومی


‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

خرید از فروشگاه کاریان همراه

 

گوشی ها و لوازم جانبی اصلی سامسونگ همراه با مدل های زنده برای بررسی 

خرید حضوری و تلفنی از فروشگاه کاریان 

تلفن : 02122500000

آدرس : جردن، بلوار آرش غربی، پلاک33

هر روز ساعت 9 صبح الی 8 بعد از ظهر

جمعه ها ساعت 2 الی 8 بعد از ظهر

مسیریابی به فروشگاه