جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
راهنمای خرید گوشی دست دوم

راهنمای خرید گوشی دست دوم | هرآنچه که باید بدانید

در سال های اخیر، افزایش شدید قیمت‌ها و در مواردی، محدود بودن بودجه برای خرید موبایل باعث شده بسیاری از مشتریان بازار موبایل، به خرید گوشی دست دوم روی آورند. جالب است بدانید که برخی افراد معتقدند زمانی که گوشی نو از جعبه و پکیج بیرون می‌آید، دست دوم تلقی می‌شود؛ پس دلیلی برای متحمل شدن هزینه‌های گزاف نمی‌بینند و خرید یک گوشی دست دوم را به‌عنوان راه‌حلی مناسب و اقتصادی در نظر می‌گیرند. اما همزمان با رونق گرفتن این بازار، هنگام خرید گوشی دست دوم چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

راهنمای گام به گام کاریان همراه برای خرید گوشی دست دوم به کمک شما خواهد آمد؛ خرید گوشی دست دوم به اطلاعات، دقت و ریزبینی زیادی نیاز دارد تا برایتان تجربه شیرینی را به ارمغان بیاورد. با ما همراه باشید.


منظور از گوشی دست دوم چیست؟

زمانی که گوشی از بسته‌بندی اولیه و جعبه خارج می‌شود، چه برای مدت یکساعت و چه یک سال،به آن گوشی دست دوم یا اصطلاحا کارکرده می‌گویند. قیمت گوشی های دست دوم با میزان و شرایط استفاده از آن‌ها رابطه مستقیم دارد. گوشی‌هایی که کمتر از ۶ ماه مورد استفاده قرار گرفته باشند، از نظر قیمت با گوشی نو تقریبا تفاوتی ندارند اما اگر گوشی دست دوم بیش از ۳ سال استفاده شده باشد، مطمئن باشید که باتری آن باید تعویض شود. درباره گوشی‌های قدیمی به خاطر داشته باشید که فقط زمانی ارزش خریدن دارند که تفاوت قیمت محسوسی با مدل‌های جدیدتر داشته باشند.

خرید گوشی دست دوم

مزایای خرید گوشی دست دوم

مهم‌ترین مزیت خرید گوشی دست دوم ،‌ پایین بودن قیمت آن در مقایسه با مدل‌های به‌روزتر است. گوشی دست دوم کم‌کارکرد و سالم، در شرایطی که تمایلی به هزینه کردن ندارید یا برای کارهایی محدود به گوشی دومی نیاز دارید، می‌تواند انتخابی کارآمد و به ‌صرفه باشد.

معایب خرید گوشی دست دوم

یکی از معایبی که گوشی دست دوم در برابر گوشی نو دارد، تفاوت سرعت پردازش آن است؛ دلیل کندتر بودن گوشی های کارکرده،‌ تفاوت شرایط سخت افزاری آن‌هاست. هرچه گوشی بیشتر کار کرده باشد، از نظر سخت‌افزاری بیش‌تر دچار استهلاک شده است. اگر گوشی دست دوم بخرید و آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید هم به سرعت و کیفیت گوشی نو کار نمی‌کند و این موضوع به دلیل همان استهلاک سخت‌افزاری است که به مرور زمان رخ می‌دهد. از دیگر معایب خرید گوشی دست دوم این است که هیچگونه ضمانتی ندارد و در صورتی که پس از خریداری، با مشکلی روبه‌رو شوید هزینه‌های زیادی را متقبل خواهید شد.

برای خرید گوشی دست دوم چه مواردی را باید بررسی کرد؟

۱- اطمینان از مسروقه نبودن گوشی

برای آگاهی از مسروقه نبودن گوشی، حتما از فرشنده بخواهید جعبه و فاکتور فروش آن را در اختیارتان قرار دهد. به هیچ عنوان گوشی بدون جعبه خریداری نکنید؛ چون احتمال مسروقه بودن آن بسیار زیاد است و برایتان دردسرساز خواهد شد.

خرید گوشی دست دوم - اطمینان از مسروقه نبودن

۲- سلامت شرایط فیزیکی و بدنه گوشی

با دقت بدنه و ظاهر گوشی را مورد بررسی قرار دهید؛ در گام بعدی، حتما وارد منوها شوید و بخش‌های مختلف و سرعت باز شدن برنامه‌های متفاوت را چک کنید. تمامی دکمه‌های گوشی، مخصوصا دکمه هوم (در صورتی که اثر انگشت با دکمه هوم مشترک باشد)، دوربین و.. را چک کنید.


انواع گلس گوشی


۳- باتری

تنها بخش گوشی‌های هوشمند که بدون در نظر گرفتن مدل و برند می‌توان مطمئن بود به مرور زمان فرسوده می‌شود، باتری آنهاست. در هنگام خرید گوشی دست دوم،‌ حتما وضعیت باتری دستگاه را چک کنید؛ چون باتری‌ها بر اثر آب‌خوردگی یا استفاده بیش از حد، متورم می‌شوند و این وضعیت بسیار خطرناک است. اگر گوشی هوشمندی می‌خرید که باتری آن قابل‌تعویض است، قاب پشت گوشی را باز کنید و از اصلی یا متفرقه بودن باتری مطمئن شوید. با توجه‌ به اینکه امکان تعویض باتری برای بیشتر گوشی‌های موجود در بازار وجود ندارد، به یاد داشته باشید که تعویض باتری گوشی‌های امروزی، نیاز به باز شدن گوشی توسط تعمیرکار دارد و این کار هزینه زیادی خواهد داشت. این مورد را حتما مد نظر قرار دهید و در انتخاب دقت کنید.

خرید گوشی دست دوم - چک کردن باتری

۴- بررسی تمامی پورت‌های گوشی

حتما از سالم بودن پورت شارژر با وصل کردن شارژر به گوشی و اتصال به برق و پورت هدفون، با وصل کردن آن و پخش موسیقی مطمئن شوید.

۵- اطمینان از اصل بودن گوشی

این روز‌ها که تشخیص گوشی اصل از گوشی تقلبی یا فیک کار چندان راحتی نیست و افراد غیرمتخصص توانایی لازم برای بررسی و شناسایی را ندارند، بهتر است برای اطمینان از اصل بودن گوشی از فردی آگاه و باتجربه کمک بگیرد. همچنین می‌توانید با شماره گیری کد #06#* کد رویت شده را با کد درج شده روی جعبه گوشی تطبیق دهید تا از اصالت کالا مطمئن شوید.

۶- آنتن‌دهی

فراموش نکنید که در هنگام خرید، حتما با وارد کردن سیمکارت، وضعیت آنتن‌دهی گوشی را چک کنید. به یاد داشته باشید که اگر گوشی موردنظرتان دچار مشکل آنتن‌دهی باشد، باید بعد از خرید آن هزینه زیادی را صرف تعمیرش کنید.

۷- بررسی وضعیت سخت‌افزاری

اگر قصد گوشی دست دوم از سری گلکسی سامسونگ را داشته باشید، با شماره گیری کد #0# می‌توانید مواردی مانند تاچ، اسپیکر، ویبره و سوختگی پیکسل‌ها را چک کنید.

۸- بررسی لوازم جانبی

با توجه به اینکه اکثر گوشی‌های روز بازار موبایل از فناوری شارژ سریع (فست شارژ) پشتیبانی می‌کنند و انجام این امر تنها با شارژر اصلی دستگاه امکان‌پذیر است، حتما از وجود شارژر اصلی دستگاه داخل جعبه و سالم بودنش اطمینان حاصل کنید.

بررسی لوازم جانبی - خرید گوشی دست دوم

خوب است به خاطر داشته باشید که چه گوشی نو و چه گوشی دست دوم را باید از فروشنده معتبر و قابل اعتماد خریداری کنید. سعی کنید همیشه به سراغ فروشنده‌هایی بروید که نماد اعتماد الکترونیک دارند تا در صورت بروز مشکل، امکان ثبت شکایت وجود داشته باشد و ضرری متحمل نشوید.

در پایان، با توجه به موارد ذکر شده، ما خرید گوشی دست دوم را پیشنهاد نمی‌کنیم اما توصیه می‌کنیم برای یک خرید هوشمندانه و بدون نقص، حتما پیش از اقدام، چک لیستی از موارد بالا تهیه کنید تا در هنگام خرید موردی را از قلم نندازید و تمام جنبه‌های گوشی دست دوم مورد نظرتان را بررسی کنید.


چرا نباید گوشی بدون گارانتی بخریم؟


‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

خرید از فروشگاه کاریان همراه

 

گوشی ها و لوازم جانبی اصلی سامسونگ همراه با مدل های زنده برای بررسی 

خرید حضوری و تلفنی از فروشگاه کاریان 

تلفن : 02122500000

آدرس : جردن، بلوار آرش غربی، پلاک33

هر روز ساعت 9 صبح الی 8 بعد از ظهر

جمعه ها ساعت 2 الی 8 بعد از ظهر

مسیریابی به فروشگاه