جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
انواع گلس موبایل

انواع گلس گوشی | چگونه از صفحه نمایش موبایل محافظت کنیم؟

بعد از خرید گوشی موبایل، مهم‌ترین دغدغه همه ما انتخاب گلس مناسب برای آن است. صفحه نمایش یکی از ظریفترین و حساسترین قسمت‌های گوشی است که سلامت آن هم بر تجربه کاربری و هم بر رابط کاربری تاثیر می‌گذارد. انتخاب یک محافظ مناسب و باکیفیت، تضمینی برای سالم ماندن صفحه نمایش موبایل شما در برابر خطرات و آسیب‌های احتمالی است؛ در ادامه، انواع گلس گوشی را بررسی می‌کنیم و به نکات مهم هنگام خرید آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.


چرا باید گلس گوشی بخریم؟

تصور کنید در حال راه رفتن روی زمین سرامیکی هستید و شخصی با شما برخورد می‌کند، یا گوشی از دستتان سر می‌خورد… با شرایط اقتصادی حال حاضر، تصور کردن این صحنه هم به شدت استرس‌زاست. ما از گلس گوشی استفاده می‌کنیم تا از رخدادهای ناگهانی و متضرر شدنمان جلوگیری کنیم. به خاطر داشته باشید که در کنار یک گلس مرغوب، نیاز به یک گارد یا قاب موبایل باکیفیت برای محافظت از بدنه گوشی هم دارید‌‌.

انواع گلس موبایل

گلس گوشی چیست؟

ورود گوشی های تمام لمسی به دنیای موبایل، وجود ال سی دی تمام صفحه و وجود نداشتن هیچ دکمه‌ای روی نمایشگر، اهمیت داشتن یک گلس باکیفیت را بیش از پیش نمایان کرد و آن را به یکی از ملزومات نگهداری گوشی تبدیل نمود. گلس گوشی لایه محافظی است که از چندین لایه سیلیکونی و چند لایه چسبنده شفاف ساخته شده و صفحه نمایش موبایل شما را در برابر آسیب، ضربه و خط و خش ایمن می‌سازد. در واقع، گلس مهم‌ترین وسیله جانبی است که بعد از خرید گوشی باید تهیه کنید تا هنگام استفاده از تلفن همراهتان با آسودگی خاطر همراه باشد. صفحه نمایش گوشی بسیار حساس است و همچنین قیمت بالایی دارد؛ استفاده مداوم ازگوشی، ساییده شدن نمایشگر آن در جیب و کیف شما می‌تواند باعث ایجاد خط و خش روی صفحه نمایش شود و تاچ گوشی را به تدریج ضعیف کند. این موضوع، کارایی و عملکرد گوشی را به شدت پایین می‌آورد اما استفاده از یک گلس مناسب و اصل می‌تواند مانع بروز تمامی این مشکلات شود.

انواع گلس گوشی از لحاظ ظاهری

۱- گلس ساده: این نوع گلس ارزان و اقتصادی، در دو نوع پلاستیکی و شیشه ای در بازار موجود است.

۲- گلس سرامیکی: گلس سرامیکی یک لایه نازک است که با استفاده از مواد اولیه PC + TPU تولید شده و بسیار مقاوم است. گلس های سرامیکی ضد چربی هستند و اثر انگشت شما بر روی این گلس‌ها باقی نمی‌ماند.

۳- گلس مات: این گلس‌ها ظاهری شیک به گوشی شما می‌دهند و معمولا از پلاستیک ساخته می‌شوند و برای افرادی که تعریق دست زیادی دارند مناسب هستند؛ چون رد و اثر انگشتشان روی صفحه موبایل باقی نمی‌ماند.

۴- گلس پرایوسی: این گلس با تاریک نشان دادن صفحه نمایش موبایل به افراد پیرامون، از حریم شخص‌تان محافظت می‌کند. با استفاده از گلس پرایوسی، صفحه فقط برای شخصی که گوشی به‌صورت مستقیم در دستش قرار گرفته قابل‌رویت خواهد بود.

۵- گلس فول یا تمام صفحه: این گلس تمام قسمت‌های صفحه نمایش گوشی شما را پوشش می‌دهد. در گوشی‌های خمیده که لبه‌های آن‌ها حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند، این نوع گلس بسیار کارآمد است و گوشی را از خطرات احتمالی به‌خوبی محافظت می‌کند.

۶- گلس سه بعدی: این نوع گلس همزمان با تولید گوشی‌های خمیده وارد بازار شد و در قسمت طول صفحه نمایش یک خمیدگی سرتاسری متناسب با میزان خمیدگی هر گوشی وجود دارد.

۷- گلس نانو: این گلس‌ها با وجود ضخامت کمی که دارند، در برابر خط و خش و ضربه بسیار مقاوم هستند و از نانو پلیمرها ساخته شده‌اند.

استفاده از گلس موبایل برای جلوگیری از آسیب به صفحه نمایش

هنگام خرید گلس به چه نکاتی توجه کنیم؟

در میان انواع گلس گوشی بهترین گزینه آن است که:

۱- بادوام و باکیفیت باشد
۲- استفاده از تاچ گوشی را مختل نکند و بعد از نصب آن، حرکت انگشتان روی صفحه نمایش نرم و آسان باشد
۳- اثر انگشت به‌راحتی از روی آن پاک شود
۴- سطح صفحه نمایش را به طور کامل پوشش دهد
۵- در وضوح و کنتراست صفحه نمایش اختلالی ایجاد نکند

ویژگی‌های یک گلس خوب

یک گلس خوب باید ۳ ویژگی اصلی زیر را داشته باشد تا پس از خرید آسوده خاطر باشیم:

۱- شفاف و یکدست بودن: این که گلس، صفحه نمایش شما را تار نشان دهد یا سطح صفحه پس از نصب آن پر از حباب باشد بسیار آزار دهنده خواهد بود. پس گلسی تهیه کنید که شفاف باشد و تمام سطح نمایشگر شما را به خوبی پوشش دهد و ظاهری یکدست داشته باشد.

۲- سختی 9H: یعنی اگر با یک مداد با ضخامت 9H روی گلس بکشید هیچ خراشی بر روی آن نیفتد؛ این استاندارد درواقع ضمانت ضد خط و خش بودن آن محافظ صفحه نمایش است.

۳- روکش نانوی ضد چربی: قطعا برای شما هم اتفاق افتاده که رد چربی پوست صورت یا دست به هنگام جواب دادن به تماس یا کار کردن با گوشی روی تلفن همراهتان باقی مانده باشد. یک گلس خوب، گلسی ست که خاصیت ضدچربی داشته داشته باشد و لکه چربی یا اثر انگشت بر روی آن باقی نماند.

در پایان، فراموش نکنید زمانی که چند میلیون بابت خرید یک گوشی هزینه می‌کنید، عاقلانه نیست که برای متقبل شدن هزینه کمتر، از گلس بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت استفاده کنید. استفاده از گلس‌های تقلبی می‌تواند در هنگام حادثه، هزینه بالا و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به شما تحمیل کند. پس خرید گلس باکیفیت می‌تواند گوشی شما را تا حد زیادی در برابر خطرات احتمالی بیمه کند.


همه چیز درباره بهترین صفحه نمایش موبایل

گارانتی گوشی موبایل چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟


‫0/5 ‫(0 نظر)

1 در مورد “انواع گلس گوشی | چگونه از صفحه نمایش موبایل محافظت کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

خرید از فروشگاه کاریان همراه

 

گوشی ها و لوازم جانبی اصلی سامسونگ همراه با مدل های زنده برای بررسی 

خرید حضوری و تلفنی از فروشگاه کاریان 

تلفن : 02122500000

آدرس : جردن، بلوار آرش غربی، پلاک33

هر روز ساعت 9 صبح الی 8 بعد از ظهر

جمعه ها ساعت 2 الی 8 بعد از ظهر

مسیریابی به فروشگاه